До всички писатели, които съм обичала #1

Стилът на Джон Р. Р. Толкин е магия. Блясък на мечове в светлината на утрото. Елфическа песен под звезден небосвод. Той е причината за толкова много среднощни блянове, от които нямам записан и един ред; той запали любовта ми към фентъзито; той ми помогна да се превърна в човека, който съм сега.

Стилът на Рей Бредбъри е горещ шоколад, който сладостно се разлива в цялото ми същество; опиянява ме като вино от глухарчета, прескача от трилър към комедия и от комедия към приятна меланхолия; не разказва историите, а ги съживява пред очите ми.

Стилът на Джордж Р. Р. Мартин е черна, остра скала. Въпреки, че пише фентъзи и фантастика, той описва живота точно такъв, какъвто е – без милост към героите, без спестяване на кървави или срамни сцени, дори без цензура на речта. Но това изобщо не пречи на качествата на книгите му, дори ги допълва съвсем естествено.

Стилът на Мартин Колев ме държа в плен до последната страница. Софийски магьосници е от този тип книги, които бих чела цяла нощ, без да мисля за очите си. Макар и просто показани, приятелството, смелостта и моралните ценности са толкова вдъхновяващи, че ме оставиха с чувство с вкус на Линдт.

Стилът на Михаел Енде е перфекта комбинация от фентъзи и философия. Макар и предназначени за деца и тийнейджъри, книгите му са удивително сериозни и засягат много актуални проблеми, често скрити под метафори. Така че ако сте ги харесвали като малки и после сте ги забравили – прочетете ги отново! Определено има какво ново да откриете.

Стилът на Юнас Юнасон е страхотно забавление от началото до края. Колоритните и леко чалнати герои, невероятните и вълнуващи случки и преките връзки с реални исторически събития ме навеждат на мисълта, че авторът е или смахнат, или напушен, но и в двата случая – много приятна личност.



Стилът на Джералд Даръл е лято и смях. Въпреки, че книгите му описват случки от собствения му живот, те са толкова забавни и сладки, че сто на сто са били разкрасени. Открай време за мен те символизират началото на лятото.   

Коментари