Съвети за писане: неща, които не харесвам в книгите

The Writer's Notebook in Secondary ELA: Introduction ...

Преди много, много време, този блог беше книжен. Сега обаче... почти забравих какво е това "книга", тъй като съм в читателски застой.
Но днес съм в хейтърско настроение и ще направя списък със всички неща, които ме дразнят в книгите, както и съвети за писане. Знам, че материалите, които съм качила тук, не са впечатляващ писателски опит. Но имам три пъти повече недовършени или ужасни разкази, твърде лични стихотворения... Да не забравяме е и книгата, която зарязах тотално последния месец. Както и десетките дневници.
И така... Нека хейтът започне сега!

  • Природата и светът имат морал. Във "Властелинът на пръстените" например на гробовете на добрите същества растат цветя, а тези на злите остават сухи завинаги. В много приказки само "човек с чисто сърце" има достъп до някаква сила, място или нещо друго. Да не пропускаме "целувката на истинската любов", "серумът на истината"... Всички хора, включително и аз, сме си мечтали успехът да зависи от благородството, да разпознаваме лъжите и фалшивите хора... Но фентъзито и приказките са временно решение, което само ни затваря очите.
  • Диалогът е мъртъв. Избягвайте ненужни, "малки" разговори, съкратете ги или ги направете прелюдия към нещо по-интересно. Нека героите ви говорят натурално - с жаргонни изрази и дори паразитни думи (ако характерът им го изисква). Погрижете се разговорът да се случва паралелно с действието. И нещо, което виждам навсякъде, но не съм правила - може да прочетете диалога на глас. Мислите ли, че това работи?
  • Пътешествието на героя, повикът за приключение, свикването, промяната, завръщането, менторът, съюзниците,... Даже си има теория - вижте я тук. Тази точка не е като останалите в поста - много харесвам идеята, стига да не се залепям стриктно за нея. Да се опитвате да сте 100% оригинални не е добре - има много вече измислени неща и би било глупаво да не се възползвате от тях. Но защо не добавите нещо свое? Убийте героя и вижте как ще се оправят останалите след това (нещо, което не смея да причиня на бебетата си). Добавете още главни персонажи (второстепенните често са засенчени от главния). А да не забравяме, че героят може да зареже мисията си по средата, да се върне назад или пък да направи нещо съвсем друго.
  • Половите стереотипи. Например: на жените им е позволено да драматизират колкото си искат, като това е представено хумористично. Но когато мъж крещи, той или е насилник, или е филмар. Да не пропускаме и класическата двойка: доброто момиче и лошото момче. Също така често жените са или деликатни създания, които имат нужда от спасяване, или безсърдечни, нахакани мацки - без средно положение. И още, и още... И аз съм допускала такива грешки. Нещо, което ми помага, е при диалог на момче и момиче да си представя как ще изглежда той, ако ролите се сменят.
  • Избраният. Обикновеният човек, който спасява света, си е съвсем добра идея. Но е използвана твърде често. Ако имате нужда от свежи идеи, проверете тук.

И така, съжалявам, че не ми хрумнаха други идеи. Ако имате чувството, че ви съдя или се правя на много умна - не е така. Моите съвети със сигурност не са най-добрите, така че тук-таме съм оставила линкове към тези на по-опитни писатели.



А вие имате ли някакви забележки по моя начин на писане? Ще ме зарадвате, ако ги кажете долу в коментарите!

Коментари